105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
29 listopada 2022 - wtorek | Imieniny: Błażeja, Saturnina

TERAZ
NA ANTENIE

>>

Ziutek Wieczorski

Wehikuł Czasu

Teraz
gramy

>>

105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
29 listopada 2022 - wtorek | Imieniny: Błażeja, Saturnina

*** Od 15 listopada nadajemy eksperymentalnie DAB+ w Łodzi na kanale 10C ***                   *** Słuchaj nas też w DAB+ w Polsce: * Warszawa: kanał 11B, nadajnik na budynku WTT * Wrocław: kanał 12B, nadajnik na budynku Sky Tower * Katowice: kanał 10B, nadajnik na budynku Altus * Gdańsk: kanał 5C, nadajnik na budynku Olivia Star * Kraków: kanał 9A * w woj. małopolskim i podkarpackim: kanał 10B * woj. śląskie: kanał 5B z dwóch nadajników * Opole: kanał 10C * Szczecin: kanał 10A ***                  

Breaking News
29 listopada 2022 - wtorek | Imieniny: Kamila i Szymona | NAJLEPSZE HITY NA DZIEŃ DOBRY

20-01-2021 | 11:01

Coraz bliżej przejęcią przez Samorząd Województwa linii kolejowej do Karpacza

Jest zgoda na przejęcie przez Urząd Marszałkowski linii nr 308 Jelenia Góra – Pisarzowice oraz linii 340 Jelenia Góra – Karpacz.


Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel odpowiedzialny za kolejnictwo wydał decyzję zezwalającą na przekazanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. samorządowi Województwa Dolnośląskiego kolejnych odcinków linii kolejowych. Obie przejmowane przez Urząd Marszałkowski linie znajdują się w regionie jeleniogórskim - linia nr 308 Jelenia Góra – Pisarzowice oraz linia 340 Mysłakowice – Karpacz. Przejęcie wnioskowanych odcinków linii pozwoli Kolejom Dolnośląskim na uruchomienie połączeń pasażerskich między Jeleniej Góry a Karpaczem. Mówi senator Krzysztof Mróz.

Starania Samorządu Województwa Dolnośląskiego w tym w szczególności radnych klubu Bezpartyjni Samorządowcy o przywrócenie linii kolejowych w regionie jeleniogórskim mają ogromną szansę na realną efektywną realizację w najbliższym czasie - mówi Marek Obrębalski w-ce Przewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z Bezpartyjnych Samorządowców.

Przypomnijmy, ostatni rozkładowy pociąg odjechał z Karpacza 2 kwietnia 2000 roku. Z biegiem czasu trasa stała się nieprzejezdna. W kilku miejscach występują ubytki w torowisku, większość trasy jest zarośnięta i mocno zdewastowana. Mimo to w grudniu 2019 roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego wyłonił w przetargu wykonawcę studium wykonalności odbudowy dla tego połączenia kolejowego. Szacuje się, że koszt rewitalizacji i przywrócenia go do użytku to kwota między 70 a 100 mln zł.