
"To absolutnie strategiczna inwestycja drogowa dla Kotliny Jeleniogórskiej, która poprawiłaby w znakomity sposób dojazd w Karkonosze i Góry Izerskie" - mówi senator Krzysztof Mróz.
"Dlatego bardzo się cieszę, że udało się przekonać Premiera aby zmienić koncepcję przebudowy drogi z 1+1 na 2+2 - czyli dwa pasy ruchu w każdą stronę " - dodaje senator Mróz.
Realny termin zakończenia całości prac senator Mróz ocenia na 2026 rok.
Obecnie trwają prace projektowe nad obwodnicą Kaczorowa, wpisaną do rządowego programu "100 obwodnic" oraz przebudową pozostałych odcinków drogi na odcinku od Jeleniej Góry do Bolkowa. Pierwotny projekt zakładał budowę obwodnicy Kaczorowa w standardzie 1+1 oraz tylko przebudowę przepustów i "wyprostowanie" łuków na odcinku Kaczorów-Bolków. Po zmianie decyzji GDDKiA we Wrocławiu cały odcinek w obecnym śladzie będzie przebudowany w standardzie 2+2 (po dwa pasy ruchu w każdą stronę). W miejscach, gdzie warunki terenowe nie pozwolą na takie rozwiązanie zastosowany będzie (odcinkowo) wariant 2+1. Koncepcja zakłada wpięcie przebudowanej DK3 w obwodnicę Maciejowej, budowę obwodnicy Kaczorowa i wpięcie się w obwodnicę Bolkowa.
GDDKiA we Wrocławiu zleciła już projektantom drogi uwzględnienie w projekcie nowych rozwiązań. Po dokonaniu wyboru jednego z trzech proponowanych wariantów obwodnicy Kaczorowa GDDKiA przedstawi nowy szczegółowy harmonogram realizacji tej inwestycji uwzględniający powyższe zmiany.
"Udało się pozyskać dodatkowe środki na nowy wariant przebudowy tego odcinka drogi DK3 co pozwoli choć w części poprawić wykluczenie komunikacyjne naszego regionu. Dla mnie jest to także spełnienie jednej z obietnic wyborczych którą złożyłem mieszkańcom w trakcie ostatniej kampanii wyborczej" - dodał senator Krzysztof Mróz.