105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
23 stycznia 2022 - niedziela | Imieniny: Ildefonsa, Rajmunda
105,8 FM | 106,7 FM | 90,9 FM Dolny Śląsk
23 stycznia 2022 - niedziela | Imieniny: Ildefonsa, Rajmunda

*** Od 7 grudnia Muzyczne Radio eksperymentalnie dostępne jest w Szczecinie w cyfrowym systemie DAB+ na kanale 12B *** Możecie też nas słuchać w woj. opolskim na kanale 10C (2 nadajniki) *** W woj. małopolskim i podkarpackim na kanale 10B *** W woj. śląskim gramy na kanale 5B, również z dwóch nadajników ***                  

Breaking News
23 stycznia 2022 - niedziela | Imieniny: Kamila i Szymona | NAJLEPSZE HITY NA DZIEŃ DOBRY

20-01-2021 | 11:01

Coraz bliżej przejęcią przez Samorząd Województwa linii kolejowej do Karpacza

Jest zgoda na przejęcie przez Urząd Marszałkowski linii nr 308 Jelenia Góra – Pisarzowice oraz linii 340 Jelenia Góra – Karpacz.


Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel odpowiedzialny za kolejnictwo wydał decyzję zezwalającą na przekazanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. samorządowi Województwa Dolnośląskiego kolejnych odcinków linii kolejowych. Obie przejmowane przez Urząd Marszałkowski linie znajdują się w regionie jeleniogórskim - linia nr 308 Jelenia Góra – Pisarzowice oraz linia 340 Mysłakowice – Karpacz. Przejęcie wnioskowanych odcinków linii pozwoli Kolejom Dolnośląskim na uruchomienie połączeń pasażerskich między Jeleniej Góry a Karpaczem. Mówi senator Krzysztof Mróz.

Starania Samorządu Województwa Dolnośląskiego w tym w szczególności radnych klubu Bezpartyjni Samorządowcy o przywrócenie linii kolejowych w regionie jeleniogórskim mają ogromną szansę na realną efektywną realizację w najbliższym czasie - mówi Marek Obrębalski w-ce Przewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z Bezpartyjnych Samorządowców.

Przypomnijmy, ostatni rozkładowy pociąg odjechał z Karpacza 2 kwietnia 2000 roku. Z biegiem czasu trasa stała się nieprzejezdna. W kilku miejscach występują ubytki w torowisku, większość trasy jest zarośnięta i mocno zdewastowana. Mimo to w grudniu 2019 roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego wyłonił w przetargu wykonawcę studium wykonalności odbudowy dla tego połączenia kolejowego. Szacuje się, że koszt rewitalizacji i przywrócenia go do użytku to kwota między 70 a 100 mln zł.